Jdi na obsah Jdi na menu

„Rádio Jerevan“ - č. 3/2011

20. 2. 2011

Starosta Plchovic nám odpověděl, že podmínky se již patnáct let nemění, a že je rád zájemci telefonicky sdělí. Také připustil, že zastupitelstvo možná podmínky změní, ale to až na schůzi, na které se bude mezi přihlášenými zájemci vybírat.

Protože není příliš reálné, aby se zájemci hlásili bez znalosti podmínek, do kterých jdou, požádali jsme o upřesnění, které předkládáme:
 
Náklady na provoz klubovny částečně  dotuje  obec  a  zájemce  o místo provozovatele klubovny v Plchovicích by měl předpokládat, že provozem klubovny pokryje tu část nákladů, kterou bude chtít obec po něm. Rozdělení nákladů mezi tyto dva subjekty je prozatím stanoveno takto:
 
Provozovatel platí:
-          skutečně spotřebovanou elektřinu (tedy ne proud, propálený na obecních akcích, 
           stolním tenise apod.)
-         polovinu vodného
-         stočné (cca 120,- Kč na půl roku)
 
Náklady hrazené obcí:
-         uhlí
-         odvoz odpadu
 
K podmínkám, o kterých starosta hovořil, patří i specifikace aktivit, které v klubovně nejsou povoleny. Jedná se zejména o umístění hracích automatů a  pořádání veřejných diskoték. Provozovatel je též povinen dbát o svěřený majetek,  udržovat čistotu a dodržovat hygienické normy.
 
Podmínky o tom, co od provozovatele obec očekává, však žádné stanoveny nejsou. Není stanoven žádný požadavek na otevírací dobu, rozsah poskytovaných služeb či pomoc při zajištění obecních akcí apod. Není zde žádné časové omezení či zkušební doba. Starosta doslova uvedl, že se provozovatel může zařídit podle sebe.
 
Jak funguje tento koncepční nedostatek v praxi, jsme viděli u právě končícího provozovatele, kterému obec dotovala provoz, aniž by tím přinášela užitek především sobě, tedy svým občanům. (Jak se minulý provozovatel s obcí rozloučil, najdete zde.)
 
Je zřejmé i pochopitelné, že podmínky jsou nastaveny tak, aby byl společenský život v obci podpořen a aby se provozovatel skutečně našel. Znalci místních poměrů vědí, že není jednoduché dát z tržeb klubovny dohromady částky potřebné na úhradu nákladů. Provozovatel klubovny musí být tedy připraven spíše k výkonu dobrovolné služby spoluobčanům než k nějaké komerčně výhodné činnosti. Přesto by na něho měla obec a její občané klást alespoň základní požadavky, jejichž plněním by se úloha obecní klubovny naplnila.
 
 
Všichni zastupitelé obce zatím nejsou o detailech této problematiky informováni. Vše se zřejmě dozvědí spolu s ostatními občany na chystané schůzi. Vedení obce jim nezadalo žádné úkoly ke hledání možných řešení, o kterých by mohli uvažovat, či se s občany radit předtím, než o nich budou na schůzi jednat.  
Je skutečně možné během jediné schůze dát dohromady fungující model provozu klubovny, nastavit provozovateli vhodné podmínky a provozovatele vybrat ?  Je nutné znovu opakovat staré chyby ?
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

omluva

(oldoj, 21. 2. 2011 11:57)

Po rozmluvě p strarostou,který mě ujistil,že úklid provedli Ti co ho udělali.Beru zpět svoji otáku a zároveň se omlouvám za výrok o zametání pod koberec.

otázka

(oldoj, 21. 2. 2011 11:03)

Prosím neví někdo kdo se postaral o úklid zbytků?.Neměl by to uklidit kdo to způsobil?
Jen mám tušení,kdo toto uklidil a stydím se za to,že se vždy všechno zamete pod koberec.jen aby neutrpěla pověst obce.Toto prostě nechápu.